Login for elever

Her finder du information om, hvordan udvalgte medarbejdere får rettighed til at nulstille en elevs adgangskode samt hvordan du nulstiller.

Sådan gør du

Fold alle ud

Bestil rettigheder til nulstilling af en elevs adgangskode

Din skoleleder skal sende en bestilling på mail til mail@pit-support.kk.dk med dit navn og medarbejderlogin (@undervisning.kk.dk eller @bu.kk.dk).

BUF IT anbefaler, at det er ansatte på skolekontoret, it-vejledere samt udvalgte pædagogiske medarbejdere, der får denne rettighed.

Skolelederen har ansvaret for at melde ind til BUF IT, hvis en medarbejder ikke længere skal have den pågældende rettighed.

Nulstil en elevs adgangskode

Medarbejdere med rettigheden, kan nulstille en elevs adgangskode.

  1. Gå til Portal og log på med dit medarbejderlogin (@undervisning.kk.dk eller @bu.kk.dk)
  2. Klik på Nulstil kodeord
  3. Indtast elevens navn eller brugernavn i søgefeltet* og klik på knappen Skift kodeord ud for den elev, hvor adgangskoden ønskes nulstillet
  4. Indtast en midlertidig adgangskode og klik på Gem
  5. Informér eleven om den nye midlertidige adgangskode
  6. Når eleven logger ind på Office 365 eller en fagportal første gang, vil eleven blive bedt om at ændre sin midlertidige adgangskode til en ny, selvvalgt adgangskode (evt. med hjælp fra skolens medarbejder eller forældre)

* Elever med navne- og adressebeskyttelse fremsøges ved hjælp af deres initialer.