Printer og kopimaskine

Her finder du information om printere og kopimaskiner i skoler og dagtilbud

Skoler og dagtilbud kan have både pædagogiske printere og kopimaskiner fra BUF IT og administrative printere og kopimaskiner fra Koncern IT (KIT).

  • Pædagogiske printere kan printe fra udstyr udleveret af BUF IT, fx medarbejder pc til pædagogisk personale på skoler, fælles enheder i dagtilbud mv.
  • Administrative printere kan printe fra udstyr udleveret af Koncern IT, fx administrativ pc til ledere.
    Supporten af administrative printere og kopimaskiner varetages af Koncern IT.

Alle printere og kopimaskiner har en serviceaftale, der dækker udgifter til service, automatisk tonerbestilling og hæfteklammer.

Pædagogisk printer/kopimaskine

Fold alle ud

Bestil ekstra toner til printer og kopimaskine

Printere og kopimaskiner bestiller selv toner som automatisk bliver leveret på skolens/institutionens adresse. Du kan se, hvilken printer/kopimaskine toneren er til, på serienummer/Item number på toneren. Hvis du ikke modtager automatisk toner, skal du kontakte leverandør og fejlmelde det.

Ekstra toner bestilles og afregnes direkte med leverandør. Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.

Bestil hæfteklammer til kopimaskine

Hæfteklammer indgår i serviceaftalen til kopimaskiner. De bestilles manuelt ved leverandør.

Bestil flytning af kopimaskine

Institutionen afholder selv udgifterne til flytningen af kopimaskinen med leverandøren. Vær opmærksom på at serviceaftalen ophører, hvis institutioner selv flytter på kopimaskinen.

1. Send en mail til mail@pit-support.kk.dk eller opret en sag i Nilex, hvor du oplyser

  • Institutionens navn og adresse
  • Lokale og lokalenummer på hvor kopimaskinen skal flyttet fra og til
  • Kontaktperson (navn, mail, telefonnummer)

2. BUF IT kontakter dig, og hjælper dig videre i processen.

Fejlmeld pædagogisk printer/kopimaskine

Teknisk fejl

Du skal fejlmelde tekniske fejl direkte til leverandør/producent, da disse er dækket i serviceaftalen. 

Tekniske fejl er fx 

  • Ikke modtaget automatisk toner
  • Problemer med udskriftskvaliteten, fx toner stænk/pletter på papiret, gentagne papirstop mv.
  • Skader på printeren

Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.

Netværksfejl

Printer/kopimaskine er offline og ikke har adgang til internettet.

Send en mail til mail@pit-support.kk.dk eller opret en sag i Nilex, hvor du oplyser

  • Institutionens navn og adresse
  • Hvilken kopimaskine/printer det drejer sig om
  • Beskriver fejlen
  • Kontaktperson (navn, mail, telefonnummer)

Kontakt leverandør

RICOH

Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.

Mandag til fredag klokken 09.00 -13.00

Oplys altid serienummeret eller Item number på kopimaskinen, når du opretter en sag.

Konica Minolta

Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.

Administrativ printer/kopimaskine

Fold alle ud

Fejlmeld administrativ printer/kopimaskine

Teknisk fejl

  • Ikke modtaget automatisk toner
  • Problemer med udskriftskvaliteten, fx toner stænk/pletter på papiret, gentagne papirstop mv.
  • Skader på printeren

Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på din administrative printer ved

  1. Slå printer op på http://print.kk.dk
  2. Åbn Menu
  3. Fejlmeld for at finde leverandøroplysninger

Netværksfejl og ugyldig IP-adresse

Koncern IT leverer, supporterer og administrerer ’pædagogisk net’.

Fejl på netværket ‘pædagogisk net’ eller ugyldig IP-adresse meldes til Koncern IT på tlf. 7080 8000 eller via Serviceportalen, hvorefter Koncern IT varetager den videre support. 

Pædagogisk og administrativ printer?

Er du i tvivl om en printer er pædagogisk eller administrativ, kan du kontakte BUF IT og få hjælp.