Printer og kopimaskine

Her finder du information om printere og kopimaskiner i Børne- og Ungdomsforvaltningen.

BUF IT har det økonomiske og driftsmæssige ansvar for udskiftning, anskaffelse og bortskaffelse af alle pædagogiske og administrative printere og kopimaskiner i BUF undtaget selvejende institutioner.

Pædagogisk printer/kopimaskine
Udstyr udleveret af BUF IT, der primært anvendes af pædagogiske medarbejdere på skoler/institutioner med et @undervisning.kk.dk eller @bu.kk.dk medarbejderlogin.
BUF IT varetager supporten af pædagogiske printere og kopimaskiner.

Administrativ printer/kopimaskine
Udstyr udleveret af Koncern IT(KIT), der primært anvendes af ledere og administrativt personale med et @kk.dk medarbejderlogin.
Koncern IT varetager supporten af administrative printere og kopimaskiner.

Generelt om printer/kopimaskine i BUF

Fold alle ud

Anmod om ny printer/kopimaskine

Kontakt BUF IT, hvis der opstår behov for en ny printer eller kopimaskine, der ikke er inkluderet i den nuværende udskiftningsplan. 

Skoler og institutioner bliver kontaktet af BUF IT, når en printer eller kopimaskine skal udskiftes.

Send en e-mail til mail@pit-support.kk.dk eller opret en sag i Nilex, hvor du oplyser

  • Skolen/institutionens navn og adresse
  • Kontaktpersonens navn, e-mail og telefonnummer 

BUF IT vil kontakte dig for nærmere behovsafdækning, og vil på baggrund af denne afgøre om udskiftningsplanen skal justeres og en ny printer eller kopimaskine skal bestilles.

Bortskaffelse af printer/kopimaskine

BUF IT sørger for bortskaffelse af printere og kopimaskiner, når serviceaftalen ophører og printeren eller kopimaskinen skal udskiftes.

Serviceaftale og økonomi

BUF IT indkøber og ejer alle printere og kopimaskiner i Børne- og Ungdomsforvaltningen.

Printere og kopimaskiner leveres med en syvårig serviceaftale, der dækker udgifter til service, herunder tekniske fejl, hæfteklammer samt automatisk tonerbestilling. Skoler og institutioner bliver kontaktet af BUF IT, når en printer eller kopimaskine skal udskiftes.

Skoler og institutioner betaler klikpris og for reparationer der ikke dækkes af serviceaftalen. Papir indkøbes via Kvantum

Pædagogisk printer/kopimaskine

Fold alle ud

Opsæt printer/kopimaskine

Når du modtager en ny printer eller kopimaskinen, skal du kontakte BUF IT, så printeren/kopimaskinen kan blive opsat korrekt.

Send en e-mail til mail@pit-support.kk.dk eller opret en sag i Nilex, hvor du oplyser

  • Skolens/institutionens navn og adresse
  • Kontaktpersonens navn, e-mail og telefonnummer 

BUF IT kontakter dig og hjælper dig med opsætningen.

Bestil ekstra toner til printer/kopimaskine

Printere og kopimaskiner bestiller automatisk toner, som bliver leveret til skolens/institutionens adresse. Du kan se, hvilken printer/kopimaskine toneren er til, ved at tjekke serienummer/item number på toneren.

Hvis du ikke automatisk modtager toner, når printeren er ved at løbe tør, skal du kontakte leverandøren og fejlmelde det.

Opstår der behov for at bestille ekstra toner, ud over den automatiske levering, skal skolen/institutionen selv bestille og afregne direkte leverandøren. Oplys, at toneren skal indkøbes til gældende pris i SKI-aftalen.

Du finder kontaktoplysninger til leverandøren/producenten på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.

Bestil hæfteklammer til kopimaskine

Hæfteklammer er inkluderet i serviceaftalen til kopimaskiner og bestilles ved leverandør.

Du finder kontaktoplysninger til leverandøren/producenten på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.

Bestil flytning af kopimaskine

Vær opmærksom på, at serviceaftalen ophører, hvis skolen/institutionen selv flytter kopimaskinen.

Send en e-mail til mail@pit-support.kk.dk eller opret en sag i Nilex, hvor du oplyser

  • Skolens/institutionens navn og adresse
  • Lokale/lokalenummer, hvor kopimaskinen skal flyttes fra og til
  • Serienummer og model på printer/kopimaskine
  • Kontaktpersonens navn, e-mail og telefonnummer

BUF IT kontakter dig og hjælper dig videre i processen.

Skolen/institutionen dækker selv udgifterne til flytning af kopimaskinen.

Fejlmeld printer/kopimaskine

Teknisk fejl

Du skal fejlmelde tekniske fejl direkte til leverandøren/producenten, da disse er dækket af serviceaftalen. 

Tekniske fejl er fx manglende modtagelse af toner, problemer med udskriftskvaliteten, gentagne papirstop mv. 

Du finder kontaktoplysninger til leverandøren/producenten på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.

Netværksfejl

Hvis printeren/kopimaskinen er offline og ikke har adgang til internettet, skal du sende en e-mail til mail@pit-support.kk.dk eller opret en sag i Nilex, hvor du oplyser:

  • Skolen/institutionens navn og adresse
  • Serienummer og model på printer/kopimaskine
  • En beskrivelse af fejlen
  • Kontaktpersonens navn, e-mail og telefonnummer

Kontakt leverandør

RICOH

Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.

Oplys altid printerens service item- eller serienummer ved henvendelse.

Konica Minolta

Du finder kontaktoplysninger til leverandøren/producenten på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.

Oplys altid printerens service item- eller serienummer ved henvendelse.

Administrativ printer/kopimaskine

Fold alle ud

Support

Koncern IT (KIT) varetager al support af administrative printere/kopimaskiner i BUF.

Ved behov for support, kontakt Koncern IT på telefon 7080 8000 eller opret en sag på Serviceportalen.

Kontakt altid leverandør ang. flytning af kopimaskine, da det kun er serviceret flyttefolk, der må flytte kopimaskiner ifølge serviceaftalen. Overholdes serviceaftalen ikke, bortfalder den.

Pædagogisk og administrativ printer?

Er du i tvivl om en printer er pædagogisk eller administrativ, kan du kontakte BUF IT og få hjælp.