Printer og kopimaskine
Skoler og dagtilbud kan have både administrative kopimaskiner og printere fra Koncern IT (KIT) og pædagogiske fra BUF IT
- Pædagogiske printere kan printe fra udstyr udleveret af BUF IT, fx medarbejder computere pædagogisk personale på skoler, fælles enheder i dagtilbud mv
- Administrative printere kan printe fra udstyr udleveret af Koncern IT, fx administrative PC’ er til ledere
Supporten af administrative printere og kopimaskiner varetages af Koncern IT
Alle printere og kopimaskiner har en serviceaftale, der dækker udgifter til service, reparation og hæfteklammer.
Pædagogisk printer/kopimaskine
Fold alle ud
Bestil hæfteklammer og ekstra toner til kopimaskine
Hæfteklammer indgår i serviceaftalen til kopimaskiner. De bestilles manuelt ved leverandør.
Kopimaskiner bestiller selv toner og den bliver automatisk leveret på skolens/institutionens adresse. Du kan se, hvilken kopimaskine toneren er til, på serienummer/Item number på toneren. Hvis du ikke modtager automatisk toner, skal du kontakte leverandør og fejlmelde det.
Ekstra toner bestilles og afregnes direkte med leverandør. Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.
Bestil flytning af kopimaskine
Institutionen afholder selv udgifterne til flytningen af kopimaskinen med leverandøren. Vær opmærksom på at serviceaftalen ophører, hvis institutioner selv flytter på kopimaskinen
1. Send en mail til mail@pit-support.kk.dk eller opret en sag i NIlex, hvor du oplyser
- Institutionens navn og adresse
- Lokale og lokalenummer på hvor kopimaskinen skal flyttet fra og til
- Kontaktperson (navn, mail, telefonnummer)
2. BUF IT kontakter dig, og hjælper dig videre i processen.
Fejlmeld pædagogisk printer/kopimaskine
Teknisk fejl
Du skal fejlmelde tekniske fejl direkte til leverandør/producent, da disse er dækket i serviceaftalen.
Tekniske fejl er fx
- Ikke modtaget automatisk toner
- Problemer med udskriftskvaliteten, fx toner stænk/pletter på papiret, gentagne papirstop mv.
- Skader på printeren
Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.
Netværksfejl
Printer/kopimaskine er offline og ikke har adgang til internettet
Send en mail til mail@pit-support.kk.dk eller opret en sag i NIlex, hvor du oplyser
- Institutionens navn og adresse
- Hvilken kopimaskine/printer det drejer sig om
- Beskriver fejlen
- Kontaktperson (navn, mail, telefonnummer)
Kontakt leverandør
RICOH
Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.
- Telefon 70 10 67 68
Mandag til fredag klokken 09.00 -13.00
- Mail service@ricoh.dk
- Oprette en sag vha. https://www.ricoh.dk/support/eservice/
Oplys altid serienummeret eller Item number på kopimaskinen, når du opretter en sag.
Konica Minolta
Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på klistermærket på din pædagogiske printer/kopimaskine.
- Telefon 70 11 03 33
- Mail servicedesk@konicaminolta.dk
Administrativ printer/kopimaskine
Fold alle ud
Fejlmeld administrativ printer/kopimaskine
Teknisk fejl
- Ikke modtaget automatisk toner
- Problemer med udskriftskvaliteten, fx toner stænk/pletter på papiret, gentagne papirstop mv.
- Skader på printeren
Du finder kontaktoplysninger til leverandør/producent på din administrative printer ved
- Slå printer op på http://print.kk.dk
- Åbn Menu
- Fejlmeld for at finde leverandøroplysninger
Netværksfejl og ugyldig IP-adresse
Koncern IT leverer, supporterer og administrerer ’pædagogisk net’.
Fejl på netværket ‘pædagogisk net’ eller ugyldig IP-adresse meldes til Koncern IT på tlf. 7080 8000 eller via Serviceportalen, hvorefter Koncern IT varetager den videre support.
Pædagogisk og administrativ printer?
Er du i tvivl om en printer er pædagogisk eller administrativ, kan du kontakte BUF IT og få hjælp.