Skip to main content
index.twig

BUF IT-drift

Print og kopi i BUF

BUF IT-drift (BIT) har fået tildelt det økonomiske og driftsmæssige ansvar for indkøb, monitorering og bortskaffelse af alle printere og kopimaskiner på tværs af Børne- og Ungdomsforvaltningen. Det betyder, at alle printere og kopimaskiner tilhører BIT. 

Formålet med centraliseringen er, at printere og kopimaskiner kan blive udskiftet løbende og rettidigt, samt at antal/modeller tilpasses det faktiske behov og forbrug på kommunens skoler, dag- og fritidstilbud og administrative enheder.

Selvejende institutioner er undtaget.

BIT er ved at udarbejde en udskiftningsplan, som danner grundlag for kommende indkøb og løbende udskiftninger (herunder også bortskaffelser).  

Anmodning om printer eller kopimaskine

Hvis en daginstitution, skole (kun administration/kontoret) eller administrativ enhed oplever et behov for en printer eller kopimaskine, som ikke indgår i udskiftningsplanen, kan der anmodes om dette, ved at sende en e-mail til BIT Service Desk: mail@pit-support.kk.dk.

Husk at notere, hvorvidt det drejer sig om en administrativ eller pædagogisk printer. Herefter kontakter BIT jer for en snak om behov og forbrug osv.

OBS: Forskellen mellem administrative og pædagogiske printere og kopimaskiner:

· Administrative printere kan printe fra udstyr udleveret af KIT/KS.

· Pædagogiske printere kan printe fra udstyr udleveret af BUF IT-drift

BIT arbejder på, at påføre tydelige labels på alle maskiner i fremtiden, så man hurtigt kan se, om det drejer sig om en pædagogisk eller administrativ printer. 

Tilslutning og opsætning af printer eller kopimaskine:

Pædagogisk printer eller kopimaskine: Når printeren eller kopimaskinen er leveret til jer, skal I sende en e-mail til mail@pit-support.kk.dk med kontaktoplysninger og adresse, så vil I blive kontaktet af BUF IT-drift for nærmere aftale om opsætning.

Administrativ printer eller kopimaskine: Opsættes via app’en ”Printervalg” på den administrative enhed. Vælg fanen ”Ny Printer”. Fragtmanden, der leverer printeren, udskriver en konfigurationsrapport, der indeholder de tekniske oplysninger på printeren, der skal bruges ved oprettelse. Hvis der er behov for hjælp til dette opret venligst en sag i Koncern IT Serviceportalen.

Ved opsætning af printeren SKAL alle PC’er og tablets, der skal kunne tilgå printeren, være til stede. Hvis der skal kunne printes fra tablets, skal institutionen have brugernavn og adgangskoder til hver tablet.

Ved anmodninger/spørgsmål om bestilling eller udskiftning af printere og multifunktionsmaskiner, der skal benyttes til print fra BUF-mærket udstyr, kontaktes den eksterne leverandør IKR via e-mail: driftscenter@ikrcg.com eller telefon: 88 27 63 23.

OBS: for information om administrative printere og multifunktionsmaskiner på skoler, KKU'er og KKFO'er, se ovenstående punkt: Print på dagtilbud og administrative enheder i BUF

Alle flytninger eller ændringer i tilslutning/opsætning af printere eller kopimaskiner skal godkendes af BUF IT-drift. Hvis ikke, risikerer I, at udstyret ikke virker efterfølgende og skal opsættes på ny.

Anmodning om flytning skal sendes til BIT Service Desk via e-mail til mail@pit-support.kk.dk eller ved at oprette en sag i nilex (link til sagsoprettelse kan findes hér: https://www.bit.kk.dk/ OBS: virker kun på skolernes netværk).

I e-mailen/ sagen skal følgende oplysninger fremgå:

  • Enhedens navn og leveringsadresse
  • Behovsbeskrivelse
  • Hvor ønskes udstyret flyttet fra og til
  • Kontaktperson (navn, mail, telefonnummer)

Tonerbestilling: Administrativ printer


Slå printer op på hjemmesiden http://print.kk.dk ved at trykke på "Vælg område" i højre side og vælge den relevante adresse.  Gå til Menu > Bestil toner for at finde leverandør og kontaktoplysninger.

Tonerbestilling: skole (print fra BUF-mærket udstyr)

Toner bestilles automatisk gennem server, som BUF IT-drift administrerer. Såfremt tonerbestilling ikke foretages automatisk, kontakt venligst BUF IT-drift via e-mail til mail@pit-support.kk.dk eller ved at oprette en sag i nilex (link til sagsoprettelse kan findes hér: https://www.bit.kk.dk/ OBS: virker kun på skolernes netværk).


Skolen bedes ved akut behov kontakte Konica Minolta på tlf.: +45 70 11 03 33 eller Ricoh på tlf.: +45 70 10 67 68 eller mail service@ricoh.dk, hvor de kan bestille over telefonen. Hav venligst Service Item Number eller Serienummer klar.

OBS! Udgifter til toner afholdes af skolen, institutionen eller den administrative enhed. Der afregnes kvartalsvis for det faktiske print- og kopiforbrug og opkrævning sker direkte fra leverandøren.

 

Info mangler

BIT har ejerskabet over alle printere og kopimaskiner i BUF.

Udgifter til toner afholdes af skolen, institutionen eller den administrative enhed. Der afregnes kvartalsvis for det faktiske print- og kopiforbrug og opkrævning sker direkte fra leverandøren.

Alle printer og kopimaskine indkøbes med en syvårig serviceaftale, jf. indkøbsaftale SKI 50.10. Serviceaftalen træder i kraft ved levering og dækker udgifter til service og reparation, samt en fast basis klikpris (Klikafgiften afhænger af printermodellen). Klikprisen omfatter alle omkostninger, som Leverandøren måtte have i forbindelse med at opfylde kravene til Serviceaftalen, herunder forbrugsstoffer, hæfteklammer, reservedele, løn, diæter, kørsel, broafgift, mv. Der kan således ikke opkræves gebyrer, herunder miljøgebyrer, forsendelsesomkostninger, betaling, afgift eller andre vederlag end klikprisen.

OBS! Papir er ikke inkluderet i serviceaftalen og skal bestilles udover.