BUF IT-drift supporterer pædagogisk og BUF-mærket udstyr til brug af elever, lærere og andet pædagogisk personale på skolerne og Københavns Kommune Ungdomsskole (KKU).
Administrative maskiner og systemer supporteres af Koncern IT (KIT).
Supporten omfatter teknisk support (netværk, hardware og software), reparation og rådgivning om indkøb mm.
Sådan oprettes en supportsag
Fejlmelding af computere, tablets, printere, interaktive tavler/skærme, projektorer m.m. eller andre henvendelser, foregår gennem BIT’s sagssystem, Nilex. Bemærk, at Nilex kun kan tilgås fra ét af skolernes netværk (BIT_hotspot eller Administrativt netværk).
Adgang til Nilex Helpdesk:
Gå til den orange boks (som ses i denne sides højre side) og tryk på linket 'Tryk hér'.
Obs: Benyt ikke Internet Explorer på administrative maskiner.
Log på med dit brugernavn (UDEN @undervisning.kk.dk eller @bu.kk.dk) og adgangskode.
For at vi kan give en hurtig og præcis service, skal du oplyse følgende når du fejlmelder IT udstyr:
- Navn på udstyret (BUF/UUF nr.)
- Udstyrets placering (bygning, lokale mm.)
- Valg af kategori (hvad sagen drejer sig om, fx om det er printer, computer, netværk, software, brugeradministration mv.)
- Beskrivelse af den fejl, I oplever
- Eventuel fejlmeddelelse (skærmbillede eller beskrivelse) som vedhæftet fil
- Tjek kontaktoplysninger og husk at notere et telefonnummer