Sådan nulstilles elevers adgangskoder til @undervisning.kk.dk konto
Procedure i tilfælde af, at en elev ikke kan huske sin adgangskode:
Udvalgte ansatte på skolen kan nulstille skolens egne elevers adgangskode til deres brugernavn@undervisning.kk.dk konto. BUF IT-drift tildeler disse ansatte rettigheder til at nulstille elevers adgangskoder.
- Den ansatte skal logge på portal.bit.kk.dk med sit brugernavn@undervisning.kk.dk og adgangskode, samt anvende 2-faktor login.
- Klik derefter på linket 'Nulstille kodeord'. Indtast elevens navn eller brugernavn i søgefeltet og klik på knappen 'Skift kodeord' ud for den elev hvor adgangskoden ønskes nulstillet.
- Indtast en ny adgangskode og gentag den. Se i den orange box i højre side hvilke krav elevens engangskode skal opfylde.
- Oplys koden mundtligt eller på en note. Bemærk, koden er en engangskode, dvs. når eleven fx logger på Office 365, vil eleven blive promptet for at ændre kodeordet så det bliver en personlig kode.
- Se i den orange box i højre side hvilke krav elevens personlige adgangskode skal opfylde.
Se hele vejledningen til nulstilling af elev-adgangskoder her (pdf)
Husk at tjekke, om eleven logger på korrekt via Københavns Kommunes @undervisning.kk.dk login, se vejledning her. Ellers vil nulstilling ikke løse problemet.
Til skoleleder: Sådan tildeles rettigheder til nulstilling af elev adgangskoder
Før en ansat på en skole kan nulstille adgangskoder for skolens elever, kræver det at man har fået tildelt rettigheden af BUF IT-drift.
Skolelederen skal sende en mail til BUF IT-drift (BIT) Service Desk på mail@pit-support.kk.dk, med følgende info:
- Navn og brugernavn@undervisning.kk.dk på de medarbejdere, der skal kunne nulstille adgangskoder
BUF IT-drift anbefaler, at det er ansatte i administrationen, it-vejleder samt udvalgte lærere, der får denne rettighed.
Skoleleder kan altid få tilføjet eller fjernet medarbejdere, der skal kunne nulstille, ved at skrive til BITs servicedesk.
Hvis man ikke har en 2-faktor login, se siden Aula Sikkert login